cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Mi Objeto Excel se ejecuta muy lento

Melanny.GG
Level 2

Hola !

Tengo un inconveniente con el programa de Blueprism. Tengo una máquina con el Blueprism versión 3.1.0 instalada con la licencia de paga, y otra máquina con el Blueprism con la versión 2.1.2 con licencia free.

Ambos blueprism tienen los mismos procesos y los mismos objetos. Pero cuando lo ejecuto, el Blueprism v3.1.0 se demora al momento de leer o escribir por celda (Sin programación, ejecución manual). Pero cuando ejecuto el Blueprism v2.1.2 del mismo proceso, ejecuta más rápido que el anterior las acciones que llaman del objeto Excel.

¿Este problema es con respecto a la versión del Blueprism o es por el objeto Excel? 

Gracias por la atención.

Saludos

2 REPLIES 2

John__Carter
Staff
Staff

Hi Melany - apologies but I can only reply in English.

Can you check the versions again please? Blue Prism v2 and v3 have been out of support for 15+ years, so I'm assuming you mean v7.2 and v7.3.

Could the difference in performance could be because the machines have different specifications (CPU, RAM etc)? Are you able to try installing 7.3 on both machines to make a comparison?

Also, free license means the BP database will be on the C drive of the machine. Normally with an enterprise license the database is on a server somewhere, so all traffic has to go across the network. If your automation is logging all its steps, then it will be sending data across the network as it runs. As an experiment, try disabling all logging in the process to see if that changes anything.

Hola, Puedes clarificar las versiones de BluePrism que estás usando? Has tratado de comparar las especificaciones de las dos máquinas? Es la misma version de Excel?

Brigiana Kopec Senior Product Support Engineer (Bilingual) – Americas